Aktualności dzielnicy

2016.12.10

Gdańsk areną dla biznesu czasu wolnego

8 grudnia 2016r  Stadion Energa Gdansk stał się areną debaty nad rozwojem szybko i dynamicznie rozwijającej się dziedziny gospodarki:  branży przemysłu czasu wolnego.  Widać, że Polska staje się ciekawym kierunkiem turystycznym dla Zachodniej i Wschodniej Europy (dla jednych jesteśmy wschodni, dla drugich zachodni), a na pewno bardzo atrakcyjni cenowo (Skandynawia i Europa Zachodnia)

Wyniki branży mówią same za siebie

Przemysł czasu wolnego to coraz bardziej dochodowy biznes. Wyniki ekonomiczne firm z branży oraz powstające kolejne parki rozrywki są najlepszym dowodem na to, że można świetnie zarabiać na organizowaniu wolnego czasu mieszkańcom i turystom. I choć w branży rozrywki Polska uważana jest za wschodzący rynek i nie możemy się jeszcze równać z Europą Zachodnią lub Stanami Zjednoczonymi, to nasz kraj dysponuje ogromnym potencjałem, który warto wykorzystać. Jeszcze pięć lat temu największe parki rozrywki w Polsce przyciągały rocznie ok. 700 tys. klientów. Dziś frekwencja w Parku Wodnym we Wrocławiu przekracza 1,1 mln osób rocznie. Dla porównania Disneyland pod Paryżem rocznie przyciąga ponad 10 mln osób.

Przemysł czasu wolnego w Wielkiej Brytanii generuje ponad 200 mld funtów przychodów rocznie (raport „State of the UK Leisure Industry: A Driver for Growth” z lipca 2012 r.,Olivier Wyman). W tej dziedzinie przemysłu pracuje ponad 2,6 mln osób czynnych zawodowo, co stanowi 9% wszystkich czynnych zawodowo na Wyspach Brytyjskich. Warto podkreślić, że wiek ponad 700 tys. pracowników mieści się w przedziale od 16 do 25 lat. Jest to grupa wiekowa, która w całej Europie boryka się z ogromnymi wyzwaniami dotyczącymi znalezienia pracy.

Gdańsk ma apetyt na ten tort

Gdańsk ze swoim całorocznym potencjałem turystycznym - największe miasto w  Północnej Polsce z ponad 1000-letnią historią, centrum tętniącej życiem i najszybciej rozwijającej się metropolii liczącej 1,3 mln mieszkańców z apetytem spogląda w kierunku "tortu przemysłu czasu wolnego”. Od miasto innowacyjne, idące z duchem czasów.  Liczne zabytki, walory krajoznawcze, bogata oferta kulturalna i wypoczynkowa oraz przepiękne plaże sprawiają, że ten region Pomorza to niesamowicie atrakcyjna destynacja turystyczna. W 2014 roku Gdańsk odwiedziło ok. 7 mln turystów, w tym blisko 2,5 mln turystów zagranicznych – głównie z Niemiec, Skandynawii i Rosji. Tym bardziej, że miasto jest świetnie skomunikowane nie tylko z resztą Polski, ale i całym światem.

Z planem i dobrym partnerem

Gdańsk od lat zarządza i buduje swą pozycję na mapie rozrywkowej Europy. Łącząc potencjał dziedzictwa historycznego, warunków klimatycznych i lokalizacyjnych z trendami rozwoju miast rozwija ofertę zarówno dla mieszkańców jak i licznie przyjeżdżających tu gości. Teatr Szekspirowski, Europejskie Centrum Solidarności, Muzeum II Wojny Światowej, Filharmonia, dziesiątki wydarzeń kulturalnych i sportowych sprawiają, ze dzisiaj to miasto  z ofertą dla wszystkich i na każdą pogodę.

W najbliższym czasie potencjał Gdańska może w tej dziedzinie znacząco wzrosnąć. Letnica zawdzięczająca swój rozkwit budowie Stadionu znowu stanie się oczkiem uwagi inwestorów. Niebawem bowiem ogłoszony zostanie przetarg z konkursem na zagospodarowanie terenów inwestycyjnych w bezpośrednim sąsiedztwie stadionu, które zgodnie z planami miejscowymi mają koncentrować się na funkcjach związanych z przemysłem czasu wolnego. 




Partnerzy strony